in "SERIES" type
regulators!

www. SXelectronics .gr

Τεχνικές πληροφορίες


Το ηλεκτρικό σύστημα φόρτισης στις μοτοσυκλέτες αποτελείται από την γεννήτρια και τον ανορθωτή. Η γεννήτρια που μπορεί να είναι, τριφασική ή μονοφασική, παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο και παράγει εναλλασσόμενη τάση. Ο ανορθωτής μετατρέπει την εναλλασσόμενη τάση σε συνεχή και συγχρόνως την σταθεροποιεί περίπου στα 14,4ν που χρειάζονται για να φορτώνει η μπαταρία, σε όλες τις στροφές του κινητήρα.


Έλεγχος φόρτισης

διάγραμμα σύνδεσης ανορθωτή μοτοσυκλέτας

Για να ελέγξουμε την φόρτιση της μοτοσυκλέτας μας χρειαζόμαστε ένα ψηφιακό πολύμετρο. Επιλέγουμε την κλίμακα 0-20νDC και το συνδέουμε στους πόλους της μπαταρίας. Θα πρέπει η ένδειξη με τα φώτα αναμμένα στις 2500 στροφές να είναι 13,5-14,5v. Αν η τάση ξεπερνά τα 15,2v τότε ο ανορθωτής κάνει υπερφόρτωση και χρειάζεται αντικατάσταση.
Αν η τάση είναι λιγότερη από 13,5ν μπορεί να συμβαίνουν τα εξής:

  • α) κακές ή χαλαρές συνδέσεις καλωδίων και βυσμάτων
  • β) η γεννήτρια είναι χαλασμένη
  • γ) ο ανορθωτής είναι χαλασμένος


Στην α) περίπτωση ελέγχουμε όλα τα βύσματα και τα καλώδια από τον ανορθωτή προς την μπαταρία και από τον ανορθωτή προς την γεννήτρια. Αν κάποιο έχει καεί το αντικαθιστούμε. Επίσης ελέγχουμε τους πόλους της μπαταρίας μήπως είναι βρώμικοι ή χαλαροί.


Στην β) περίπτωση για να κάνουμε έλεγχο στην γεννήτρια, συνδέουμε το πολύμετρο μεταξύ των φάσεων της. Στην κλίμακα Χ200 Ohms πρέπει να δείχνει αντίσταση 0,5-2 Ohms. Ακολούθως συνδέουμε το ωμόμετρο μεταξύ ανά κάθε μιας φάσεως και της γείωσης. Στην κλίμακα Χ2Μhms θα πρέπει να δείχνει άπειρη αντίσταση. Αν οι παραπάνω μετρήσεις ξεφεύγουν από τα όρια που αναφέρουμε, τότε η γεννήτρια είναι κατεστραμμένη και χρειάζεται αντικατάσταση.


Στην γ) περίπτωση αντικαθιστούμε τον ανορθωτή.



Για οποιοδήποτε ηλεκτρικό πρόβλημα ή πληροφορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.



HTML Hit Counter
HTML Hit Counter
minimus design link